صفحه اصلی   |   اخبار    |   امتحانات    |   آموزش    |   گالری تصاویر    |   معرفی کارکنان    |   قوانین و مقررات    |   تماس با ما    |   درباره ما    |   جستجو    |      
دوشنبه 30 مهر 1397 - 12 صفر 1440 - Mon 22 October 2018   ساعت ورود:   13:29:20
  آرشیو سوالات

 گرافیک و چاپ
 رسانه تعاملی
 فیلم و عکس
 معماری
 اداری و پایه
 مهندسی کامپیوتر
 زبان انگلیسی
 آموزش های متفرقه


  موضوعات

 گرافیک و چاپ
 رسانه تعاملی
 فیلم و عکس
 معماری
 اداری و پایه
 مهندسی کامپیوتر
 زبان انگلیسی
 آموزش های متفرقه
 مراکز بازی رایانه ای
 نمایشگاه ها
 کارگاه تخصصی
 نرم افزار
 تالیفات
 اپلیکیشن
 اخبار مرکز
 علمی - پژوهشی
 بررسی ویدیویی
 دانش


  چند رسانه ای
 

  مشاوره تلفنی
 

  بیش فعالی چیست ؟علل وعلائم آن ....
زمان انتشار: 29 فروردين 1395 - 22:51:14       موضوع: دانش

بیش فعالی چیست ؟علل وعلائم آن ....

هر کودکی باشک ADHD باید به دقت تحت نظر یک پزشک معاینه گردد. بسیاری از این کودکان، یک یا چند اختلال رفتاری دیگر نیز دارند. همچنین ممکن است یک مشکل روانی مانند افسردگی یا اختلال دوقطبی داشته باشند. ADHD شایعترین اختلال رفتاری در سنین کودکی و بلوغ است، و حدود ۳٪ تا ۵٪ کودکان قبل از هفت سالگی به آن مبتلا می‌شوند. این عارضه بیشتر در دوران ابتدایی مدرسه برای کودکان و در هنگام بلوغ رخ می‌دهد و با افزایش سن بسیاری از بیماران بهتر می‌شوند.
 
علت‌ها
 
علت بیشتر مبتلایان به عارضه بیش فعالی هنوز روشن نیست ولی گمان می‌رود که جزو بیماریهای چند عاملی با ریشه ژنتیکی و محیط در ارتباط باشد. درمورد علت تروما و عفونت مغزی البته قطعی‌بودن علت وجود دارد.[۲] عامل ژنتیکی این عارضه بیشتر در پدران کودکانی که دچار بیش فعالی هستند وجود دارد اما عوامل محیطی نیز بر افزایش شدت این عارضه بسیار موثر هستند. این اختلال به میزان دو تا چهار برابر در پسران نسبت به دختران شایعتر است. اگر در دوران نوزادی یعنی چهار هفته اول تولد، کودک با مشکل تغذیه و یا بهداشتی، روانی مواجه باشد[و یا اگر مادر در دوران بارداری سیگار یا الکل مصرف کند، این کودکان بیشتر در معرض خطر بیش فعالی قرار دارند
 
علائم
 
۳ علامت برای این بیماری وجود دارد: کم توجهی (یا کم دقتی) بیش فعالیتی (یا فزون کنشی) رفتارهایی که انگیزه آنی دارند و بدون فکر قبلی انجام داده می‌شوند رفتار کودک معمولاً همراه با پرتحرکی، بی‌توجهی و رفتارهای ناگهانی است. این رفتارها از قبیل انجام کارها به طور نیمه کاره، عدم تلاش ذهنی برای انجام تکالیف، فعالیت و تحرک بدنی بسیار بالا حتی زمانی که مشغول بازی نیستند، گم کردن پی در پی وسایل شخصی، نداشتن تمرکز و دقت بالا در انجام کارها می‌باشد. در دوران مدرسه ممکن است بروز اختلالات یادگیری خصوصاً اختلال در خواندن و نوشتن را داشته باشیم. معمولا این کودکان با افزایش سن بهتر می شوند . البته بهبودی قبل از دوازده سالگی بعید است ولی بین سنین دوازده تا بیست سالگی اکثریت موارد مبتلا به این اختلال بهبود می یابند . در پانزده تا بیست درصد موارد علائم تا بزرگسالی باقی می ماند . افراد مبتلا به این اختلال در بزرگسالی علائم مربوط به پرتحرکی را ندارند بلکه بیشتر بی قراری دارند؛ تکانه ای عمل می کنند و اختلال توجه و تمرکز نشان می دهند.





نظرات
معماریان >2 ارديبهشت 1395 - 00:52:36
سلام مطلب بسیارخوب بود ولی من یه کودک بیشفعال مثبت دارم که همین امر بیش فعال در پدرش بوده وبرعکس دخترم تنها نقته مثبت ش باهوش بودن وزود یادگیری در کنار بیقراری هاش داره ودر درساش موفق بوده اگر با این گونه بچه دقیق وروانشناس وار رفتار بشه بسیار انسان های موفقی میشن
ایمیل:    سایت:

فرم ارسال نظر

نام (اختیاری)

پست الکترونیک (اختیاری)

آدرس وب سایت یا وبلاگ (اختیاری)

http://

نظر شما

لطفا کد امنیتی را وارد کنید:



  ورود
نام کاربری:
رمز عبور:



  کانال سنتردیجیتال در تلگرام
 
 

  نماد اعتماد الکترونیکی
 

  لوگوی دیجیتال
  logo-samandehi

  تالیفات
 
نویسنده : عادل پورشمسی
 
 
نویسنده : عادل پورشمسی
 
 
نویسنده : عادل پورشمسی
 
 
نویسنده : عادل پورشمسی
 
نویسنده : رقیه راضی
 
 

 
طراح :            
شرکت گذرگاه وارثان لارستان‬
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است